Een Chatbot implementeren binnen defensie.

Defensie is een belangrijk beroep en onmisbaar in de samenleving. Toch is het een beroep waar de meeste mensen niet in eerste instantie snel aan denken. Aangezien er over het algemeen al krapte is op de arbeidsmarkt is het voor defensie belangrijk om zoveel mogelijk mensen te werven. Dit kan gedaan worden door ervoor te zorgen dat zij goed worden gezien op social media, waardoor mensen sneller een kijkje nemen op verscheidene websites van defensie. Op deze manier kan defensie zich goed profileren, waardoor zij nieuwe mensen kunnen aantrekken.

 

Een chatbot die je makkelijk helpt.

Wat al naar voren kwam, is dat je als bezoeker tegen verschillende dingen kan aanlopen. Op zo’n moment is het dan prettig dat je geholpen kan worden. Een chatbot is in dit geval een goede uitkomst. Dit is een geautomatiseerde gesprekspartner die als widget op de website geplaatst kan worden. Dit biedt de consument de mogelijkheid om binnen enkele seconden antwoord te krijgen op hun gestelde vraag. Wanneer klanten zich namelijk bevinden op de website, kunnen ze tegen verschillende dingen aanlopen. Vragen waarbij de chatbot de klant kan helpen. De klant krijgt in dit geval een icoon te zien waar de vraag getypt kan worden. Aan de hand van deze vraag gaat de chatbot opzoek naar overeenkomende woorden vanuit de kennisbank die is opgesteld door chatspecialisten. Op deze manier zal de klant sneller worden geholpen, wat zal leiden tot een hogere klanttevredenheid.

 

Waarom een chatbot?

Een chatbot is een makkelijke en een laagdrempelige manier van contact, zonder dat deze chat beheert moet worden. Het kan binnen deze branche mooie kansen bieden, omdat zij namelijk middels een chatbot sneller kunnen voldoen aan de vraag van de consument. Daarnaast levert de chatbot ook gemak op voor de consument. Zij kunnen namelijk op een makkelijke manier een vraag stellen, waar zij ook buiten kantooruren antwoord op krijgen. Een chatbot zal namelijk, in tegenstelling tot de reguliere klantenservice, altijd beschikbaar zijn voor hulp en vragen. Het zal ervoor zorgen dat ultieme klanttevredenheid toeneemt. Doordat zij op de juiste manier worden opgesteld, zijn zij in staat menselijk taalgebruik en de context ervan te begrijpen. Al met al biedt een chatbox voordelen voor zowel de klant als de verkoper.